Diplomat en Investigació, Formulació i Gestió de Projectes Científics - El Salvador

País i zona d'actuació

El Salvador

Sol·licitant del projecte

Francisco Javier Vidal Olivares, Catedràtic d'Universitat de la Universitat d'Alacant

Responsable de la contraparte

Dr. Rafael Antonio Gómez Escote, Secretari de Recerques Científiques de la Universitat d'El Salvador

Objectiu General

Proveir eines metodològiques teòricopràctic per a formular, gestionar i desenvolupar projectes d'investigació científica amb pertinència i qualitat en els diversos camps del coneixement, elevant el nivell tècnicocientífic dels professionals que s'exerceixen en les diferents àrees del coneixement científic.

Objectiu Específic

Actualitzar als investigadors en les metodologies d'investigació i l'ús de fonts d'informació, així com contribuir al desenvolupament de les seues capacitats per a la redacció de projectes, informes i articles científics.

Resultats Esperats

• Resultat 1: S'han inscrit més de 30 participants al diplomat.
    • Indicadors: Investigadors i investigadores registrats.
    • Fonts de verificació: Llista de participants registrats
  • Resultat 2: S'han seleccionat almenys 15 homes i 15 dones per a participar en el diplomat.
    • Indicadors: Conformació del grup de participants, perfils de participants.
    • Fonts de verificació: Llista de participants seleccionats.
  • Resultat 3: S'ha desenvolupat la primera setmana de formació presencial.
    • Indicadors: Avaluacions realitzades als participants.
    • Fonts de verificació: Bitllets aeris; Llistes de participants signades; Fulles d'avaluació de les jornades; Avaluacions efectuades als participants amb respectives qualificacions.
  • Resultat 4: S'han desenvolupat les jornades no presencials.
    • Indicadors: Avaluacions realitzades als participants.
    • Fonts de verificació: E-mails i comunicació intercanviada entre els professors de la UA i els participants en la UES.
  • Resultat 5: S'ha desenvolupat la segona setmana de formació presencial.

Activitats Previstes

• Activitat 1: Convocatòria de participants.
  • Activitat 2: Inscripció i selecció de participants.
  • Activitat 3: Conformació de xarxa virtual entre formadors i participants, preparació de materials didàctics, impressió de materials, enviament de materials a través de plataformes virtuals. Coordinació d'activitats prèvies.
  • Activitat 4: Realització de la primera setmana de formació presencial. (Planificació de visites, compra de bitllets aeris, gestió de l'allotjament i transport dels professors de la UA, logística en la UES).
  • Activitat 5: Hores no presencials de la formació.
  • Activitat 6: Memòria i accions de seguiment i control.
  • Activitat 7: Realització de la segona setmana de formació presencial. (Planificació de visites, compra de bitllets aeris, gestió de l'allotjament i transport dels professors de la UA, logística en la UES).
  • Activitat 8: Avaluació del diplomat.
  • Activitat 9: Hores no presencials de la formació.
  • Activitat 10: Memòria i accions de seguiment i control.
  • Activitat 11: Lliurament de Diplomes.
  • Activitat 12: Avaluació, seguiment i desenvolupament de la memòria del diplomat.