• Generació d'eines per a afavorir i formar al..rritorial i desenvolupament local - Colòmbia

Generació d'eines per a afavorir i formar als stakeholders del Departament del Cauca, en projectes d'innovació territorial i desenvolupament local - Colòmbia

País i zona d'actuació

Colòmbia, Departament del Cauca

Sol·licitant del projecte

Antonio Martínez Puche, Professor Titular d'Universitat de la Universitat d'Alacant

Responsable de la contraparte

Álvaro Rendón Gallón,  Professor de Planta de la Universitat del Cauca

Objectiu General

Generar competències per a la gestió de la innovació territorial.

Objectiu Específic

Apropiar instruments d'innovació amb enfocament territorial a través d'intercanvis de coneixement.

Resultats Esperats

• Resultat 1: Formació d'un equip de stakeholders del Cauca en competències de gestió per al Desenvolupament Local i la Innovació Territorial.
    • Indicadors: Sis stakeholders formats.
    • Fonts de verificació: Informe del procés.
  • Resultat 2: Enfortiment de dues experiències pilot d'Innovació Territorial i Desenvolupament Local, emmarcades en les àrees estratègiques del Pla Departamental de Ciència, Tecnologia i Innovació.
    • Indicadors: Propostes estratègiques per a les dues experiència.
    • Fonts de verificació: Dues propostes d'innovació territorial per al Cauca, implementant els instruments transferits.
  • Resultat 3: Fiançament de les relacions institucionals entre la Universitat d'Alacant i la Universitat del Cauca.
    • Indicadors: Convenis interinstitucionals.
    • Fonts de verificació: Minuta del conveni.

Activitats Previstes

• Activitat 1: Visita de professor del Cauca a Alacant per a il·lustrar les dinàmiques de Desenvolupament Local i Innovació Territorial del Cauca i reconèixer la bateria d'eines i instruments del Màster DELEITE.
  • Activitat 2: Identificació de dos perfils d'Innovació Territorial i Desenvolupament Local en el departament del Cauca, amb involucramiento dels stakeholders.
  • Activitat 3: Assessories Virtuals dels professors de la UA als stakeholders del Cauca per a qualificar els perfils.
  • Activitat 4: Visita de professors del Màster DELEITE al Cauca per a assessorar i avaluar les propostes de Desenvolupament Local i Innovació Territorial del Cauca.
  • Activitat 5: Entrenament en eines d'innovació territorial a Alacant.
  • Activitat 6: Aplicació de les eines apreses.
  • Activitat 7: Avaluació de resultats, ajustos i propostes finals (conveni).