Observatori Virtual de Ciència, Tecnologia i Innovació per a Viure Ben - Bolívia

País i zona d'actuació

Bolívia (Cochabamba, La Pau, Santa Creu, Sucre, Pando i L'Alt)

Sol·licitant del projecte

Roque Moreno Fonseret, Catedràtic d'Universitat de la Universitat d'Alacant

Responsable de la contraparte

Boris Gespes Muñoz, Coordinador General de la Xarxa Interuniversitària per a Viure Bé
Mónica Ondarza Salamanca, Directora de la Facultat de Dret de la Universitat Catòlica Boliviana

Objectiu General

Implementar l'Observatori virtual de ciència, tecnologia i innovació per al Viure Bé a fi de comptar amb insumos per a la formulació de les polítiques públiques que puguen recolzar el Pla Nacional de Desenvolupament (Concretament el Pilar 4: Soberania Tecnològica i Científica) i sintonitzar-se amb l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible.

Objectiu Específic

Sensibilitzar al Sistema Universitari bolivià sobre la importància de la ciència, la tecnologia i la innovació com a eina per a superar la pobresa en el país.

Resultats Esperats

• Resultat 1: Adscripció al Sistema Nacional d'Informació Científica i Tecnològica del Sistema Virtual d'Anàlisi i Informació en Innovació ciència i Tecnologia per a Viure Bé.
    • Indicadors: Autorització formal de la Secretària Nacional de Ciència, Tecnologia i Innovació.
    • Fonts de verificació: Sol·licitud Formal a la Secretària Nacional de Ciència, Tecnologia i Innovació
  • Resultat 2: Publicació de recerques en ciència, tecnologia i innovació per a Viure Bé.
    • Indicadors: Generació d'una Revista científica de l'Observatori Virtual.
    • Fonts de verificació: Publicació de la Revista en format físic i digital.
  • Resultat 3: Activar i actualitzar la plataforma web de l'Observatori virtual de ciència, tecnologia i innovació per al Viure Bé.
    • Indicadors: Plataforma Web.
    • Fonts de verificació: Informació de l'Observatori Virtual actualitzat en la plataforma web.

Activitats Previstes

• Activitat 1: Implementació de l'Observatori Virtual de ciència, Tecnologia i innovació per al Viure Bé.
  • Activitat 2: Conformació de Grups de Recerca
  • Activitat 3: Publicació dels resultats de les recerques realitzats per cadascun dels Grups de Recerca conformats en l'Observatori Virtual de ciència, tecnologia i innovació (edició de la Revista).
  • Activitat 4: Anàlisi i Avaluació, per la Xarxa Interuniversitària per a Viure Bé, dels 9 tallers i seminaris d'inducció sobre cultura en ciència, tecnologia i innovació (realització d'Informe)
  • Activitat 5: Reunions mensuals de l'equip d'investigadors en ciència,tecnologia i innovació per al Viure Bé.
  • Activitat 6: Avaluació Externa per part d'Experts Internacionals al treball de l'Observatori.